Przejdź do treści

Nasza szkoła jest przyjazna Uczniowi, zapewnia dobrą i rzetelną edukację, kształtuje i wychowuje tolerancyjnego człowieka, wpaja szacunek do otaczających ludzi i środowiska naturalnego. Jesteśmy szkołą bez dzwonków – codzienność odmierzają zegary na ścianach szkolnych korytarzy oraz w salach lekcyjnych. Organizujemy zajęcia adaptacyjne i otwarte dla Kandydatów do naszej placówki. Każdemu Uczniowi zapewniamy zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Szkoła ma charakter integracyjny.

 “QUIDQUID DISCIS, TIBI DISCIS ” – “ CZEGOKOLWIEK SIĘ UCZYSZ, UCZYSZ SIĘ DLA SIEBIE”

  • dążymy, aby każdy Uczeń był dobrze wykształcony, zdobył użyteczne w życiu umiejętności, aby był uczciwy, rzetelny, tolerancyjny, prawdomówny i wrażliwy na dobro
  • promujemy humanistyczny system wartości: poszanowanie odrębności, akceptację, tolerancję i pomoc
  • zapewniamy dobrze i ciekawie prowadzone zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne
  • podmiotowo traktujemy Ucznia i pomagamy mu kształtować własną osobowość
  • kreujemy i wychowujemy mądrego i dobrego obywatela oraz Europejczyka
  • propagujemy współpracę między: Uczniami, Nauczycielami, Pracownikami, Rodzicami, z zachowaniem przyjętych norm
  • twierdzimy, że wychowanie i kształcenie jest procesem ciągłym i trwa całe życie
  • przyjmujemy zasadę, że Nauczyciel w zakresie wychowania pełni funkcję wspomagającą i uzupełniającą w stosunku do Rodziców
  • inspirujemy Nauczycieli i Uczniów do działań twórczych oraz własnego rozwoju
  • aktywnie współpracujemy ze środowiskiem lokalnym
  • uważamy, że jesteśmy “uczącą się” Wspólnotą

Naszym Uczniom zapewniamy:

  • wychowanie i nauczanie w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze
  • wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pedagogiczną, zapewniającą wysoki poziom nauczania
  • realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego w klasa I – III, w oparciu o metodę Marii Montessori
  • rzetelne przygotowanie do egzaminów zewnętrznych po klasie ósmej
  • zindywidualizowane nauczanie w oddziałach klasowych do 16 osób
  • zwiększony tygodniowy wymiar godzin edukacji polonistycznej/języka polskiego, edukacji językowej/języka angielskiego, edukacji matematycznej/matematyki
  • intensywną naukę języków obcych w małych grupach – język angielski, język niemiecki
  • nowoczesną bazę różnorodnych pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych, materiał rozwojowy do zajęć prowadzonych metodą Marii Montessori
  • kompleksową opiekę psychologiczno – pedagogiczną w ramach zdiagnozowanych potrzeb
  • opiekę szkolnej świetlicy przed zajęciami edukacyjnymi oraz po ich zakończeniu
  • możliwość korzystania z ciepłego posiłku

Zielona pracownia

W ramach kompleksowo udzielanej opieki psychologiczno – pedagogicznej, w zależności od indywidualnych potrzeb Ucznia, zapewniamy:

  1. zajęcia indywidualne lub grupowe z Psychologami, Pedagogiem specjalnym oraz Terapeutami, w formie i treści zgodnej z zaleceniami, zawartymi w orzeczeniach, opiniach poradni psychologiczno – pedagogicznych:
  • zajęcia rewalidacyjne
  • zajęcia logopedyczne
  • gimnastyka SI
  • terapia biofeedback
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • terapia ręki
  • zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
  • zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno – społeczne
  1. indywidualne lub grupowe zajęcia z Psychologami, Pedagogiem specjalnym, Logopedą, wynikające z potrzeb wewnątrzszkolnej diagnozy
  2. grupowe zajęcia dla każdej klasy w ramach Warsztatów Psychoedukacyjnych
  3. zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze.

 

  • PofilozofujMY razem – ogólnopolska innowacja pedagogiczna
  • Chcę i potrafię
  • Mysia w Europie – ogólnopolski projekt edukacyjny
  • Czytamy z klasą lekturki spod chmurki – międzynarodowy projekt edukacyjny, wspierający rozwój czytelnictwa (czwarta edycja)
  • Szpiedzy wiedzy na węgierskim tropie
  • MegaMisja – ogólnopolskim programem edukacji cyfrowej
  • Uczymy dzieci programować – Akademia program edukacyjny
  •  Tydzień Uczniowskiej SuperMocy –  Zostań Królem/Królową swojego czasu
  • Szkoła Pamięta
  • Bohaterowie Załogi FAST – międzynarodowy projekt profilaktyki zdrowotnej
  • Psia lekcja
  • Dzień pustej klasy – międzynarodowe święto edukacji w naturze 
325314903_477914934318550_6609293465982086083_n
325169058_712824093526778_2143516594211865377_n
329536509_917405975945130_7017611653217969752_n
329392511_3326044594304237_5561971291815687263_n
329515212_1407095336791015_171408173370134728_n
  1. zajęcia rozwijające w klasach I – III, realizowane w ramach Porannego Kręgu:
  • warsztaty czytelnicze – Czytamy z klasą lekturki spod chmurki
  • warsztaty montessoriańskie
  • warsztaty artystyczne
  • warsztaty programowania
  • Warsztaty Psychoedukcyjne
  1. zajęcia rozwijającew klasach IV – VIII:
    • Warsztaty Psychoedukcyjne
    • kółko informatyczne
    • kółko fizyczne
    • warsztaty językowe – Storytelling
    • kółko z języka angielskiego

    Język hiszpański – zajęcia dodatkowo płatne

328907593_490449113304473_1822621966684086323_n
328854452_1757228314678319_7158512103222272590_n
328850949_1116813019014142_4737062534637942206_n
    1. Kontakt ze sztuką jako forma pobudzania wyobraźni i odkrywania własnej wrażliwości poprzez:
    • spektakle teatralne, seanse filmowe
    • odwiedzanie wystaw i muzeów
    • prelekcje/warsztaty tematyczne

     

    1. Wszechstronny rozwój fizyczny poprzez:
    • różne formy zajęć w ramach lekcji wychowania fizycznego
    • propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia
    • zachęcanie do czynnego uprawiana sportu

     

    1. Atrakcyjny program imprez kulturalnych w trakcie roku szkolnego:
    • szkolne, międzyszkolne, ogólnopolskie i międzynarodowe konkursy wiedzowe i artystyczne
    • wyjścia i warsztaty przedmiotowe, wycieczki turystyczno – krajoznawcze, Zielone Szkoły
    • uroczystości i imprezy klasowe oraz ogólnoszkolne
    • dni inne niż wszystkie
    • działania w ramach wolontariatu

Do naszej szkoły rekrutacja trwa cały rok.
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń.
Warunkiem zapisania są wolne miejsca w poszczególnych oddziałach klasowych.
Rodzice zainteresowani zapisaniem Dziecka do szkoły, proszeni są o wcześniejszy mailowy lub telefoniczny kontakt z Dyrekcją szkoły, w celu umówienia spotkania.

Schemat Rekrutacji

Telefoniczne lub mailowe umówienie spotkania z Dyrekcją szkoły, w celu omówienia zasad funkcjonowania placówki, oferty edukacyjnej, potrzeb kształcenia, zaprezentowania placówki i jej bazy dydaktycznej, oczekiwań Dyrekcji i Rodziców, wymaganych dokumentów;

Zajęcia adaptacyjne dla Kandydata do szkoły – termin i czas pobytu w placówce ustalony z Rodzicami, w zależności od wieku Dziecka i jego możliwości psychospołecznych.
Przekazanie wniosków przez Nauczycieli z obserwacji Dziecka podczas zajęć adaptacyjnych. Spotkanie Rodziców z Dyrekcją szkoły w celu podpisania umowy o świadczenie nauki lub przekazanie informacji o braku możliwości przyjęcia do placówki

  1. Wymagane dokumenty przy przyjęciu do klasy pierwszej:
  • zaświadczenie o spełnieniu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego
  • odpis aktu urodzenia ( tylko do wglądu)
  • wypełniony kwestionariusz kandydata do szkoły prowadzonej przez Społeczne Towarzystwo Szkolne
  • inne dokumenty, mające znaczący wpływ na funkcjonowanie Dziecka

 

  1. Wymagane dokumenty przy przyjęciu do pozostałych klas:
  • świadectwo ukończenia danej klasy w roku szkolnym, poprzedzającym przyjęcie do szkoły
  • odpis aktu urodzenia ( tylko do wglądu)
  • wypełniony kwestionariusz kandydata do szkoły prowadzonej przez Społeczne Towarzystwo Szkolne
  • inne dokumenty, mające znaczący wpływ na funkcjonowanie dziecka.