Nasza szkoła jest przyjazna Uczniowi, zapewnia dobrą i rzetelną edukację, kształtuje i wychowuje tolerancyjnego człowieka, wpaja szacunek do otaczających ludzi i środowiska naturalnego. Jesteśmy szkołą bez dzwonków – codzienność odmierzają zegary na ścianach szkolnych korytarzy oraz w salach lekcyjnych. Organizujemy zajęcia adaptacyjne i otwarte dla Kandydatów do naszej placówki. Każdemu Uczniowi zapewniamy zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Szkoła ma charakter integracyjny.
“QUIDQUID DISCIS, TIBI DISCIS ” – “ CZEGOKOLWIEK SIĘ UCZYSZ, UCZYSZ SIĘ DLA SIEBIE”
- dążymy, aby każdy Uczeń był dobrze wykształcony, zdobył użyteczne w życiu umiejętności, aby był uczciwy, rzetelny, tolerancyjny, prawdomówny i wrażliwy na dobro
- promujemy humanistyczny system wartości: poszanowanie odrębności, akceptację, tolerancję i pomoc
- zapewniamy dobrze i ciekawie prowadzone zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne
- podmiotowo traktujemy Ucznia i pomagamy mu kształtować własną osobowość
- kreujemy i wychowujemy mądrego i dobrego obywatela oraz Europejczyka
- propagujemy współpracę między: Uczniami, Nauczycielami, Pracownikami, Rodzicami, z zachowaniem przyjętych norm
- twierdzimy, że wychowanie i kształcenie jest procesem ciągłym i trwa całe życie
- przyjmujemy zasadę, że Nauczyciel w zakresie wychowania pełni funkcję wspomagającą i uzupełniającą w stosunku do Rodziców
- inspirujemy Nauczycieli i Uczniów do działań twórczych oraz własnego rozwoju
- aktywnie współpracujemy ze środowiskiem lokalnym
- uważamy, że jesteśmy “uczącą się” Wspólnotą
Naszym Uczniom zapewniamy:
- wychowanie i nauczanie w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze
- wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pedagogiczną, zapewniającą wysoki poziom nauczania
- realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego w klasa I – III, w oparciu o metodę Marii Montessori
- rzetelne przygotowanie do egzaminów zewnętrznych po klasie ósmej
- zindywidualizowane nauczanie w oddziałach klasowych do 16 osób
- zwiększony tygodniowy wymiar godzin edukacji polonistycznej/języka polskiego, edukacji językowej/języka angielskiego, edukacji matematycznej/matematyki
- intensywną naukę języków obcych w małych grupach – język angielski, język niemiecki
- nowoczesną bazę różnorodnych pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych, materiał rozwojowy do zajęć prowadzonych metodą Marii Montessori
- kompleksową opiekę psychologiczno – pedagogiczną w ramach zdiagnozowanych potrzeb
- opiekę szkolnej świetlicy przed zajęciami edukacyjnymi oraz po ich zakończeniu
- możliwość korzystania z ciepłego posiłku
Zielona pracownia
W ramach kompleksowo udzielanej opieki psychologiczno – pedagogicznej, w zależności od indywidualnych potrzeb Ucznia, zapewniamy:
- zajęcia indywidualne lub grupowe z Psychologami, Pedagogiem specjalnym oraz Terapeutami, w formie i treści zgodnej z zaleceniami, zawartymi w orzeczeniach, opiniach poradni psychologiczno – pedagogicznych:
- zajęcia rewalidacyjne
- zajęcia logopedyczne
- gimnastyka SI
- terapia biofeedback
- Trening Umiejętności Społecznych
- terapia ręki
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno – społeczne
- indywidualne lub grupowe zajęcia z Psychologami, Pedagogiem specjalnym, Logopedą, wynikające z potrzeb wewnątrzszkolnej diagnozy
- grupowe zajęcia dla każdej klasy w ramach Warsztatów Psychoedukacyjnych
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze.
- PofilozofujMY razem – ogólnopolska innowacja pedagogiczna
- Chcę i potrafię
- Mysia w Europie – ogólnopolski projekt edukacyjny
- Czytamy z klasą lekturki spod chmurki – międzynarodowy projekt edukacyjny, wspierający rozwój czytelnictwa (czwarta edycja)
- Szpiedzy wiedzy na węgierskim tropie
- MegaMisja – ogólnopolskim programem edukacji cyfrowej
- Uczymy dzieci programować – Akademia program edukacyjny
- Tydzień Uczniowskiej SuperMocy – Zostań Królem/Królową swojego czasu
- Szkoła Pamięta
- Bohaterowie Załogi FAST – międzynarodowy projekt profilaktyki zdrowotnej
- Psia lekcja
- Dzień pustej klasy – międzynarodowe święto edukacji w naturze
- zajęcia rozwijające w klasach I – III, realizowane w ramach Porannego Kręgu:
- warsztaty czytelnicze – Czytamy z klasą lekturki spod chmurki
- warsztaty montessoriańskie
- warsztaty artystyczne
- warsztaty programowania
- Warsztaty Psychoedukcyjne
- zajęcia rozwijającew klasach IV – VIII:
- Warsztaty Psychoedukcyjne
- kółko informatyczne
- kółko fizyczne
- warsztaty językowe – Storytelling
- kółko z języka angielskiego
Język hiszpański – zajęcia dodatkowo płatne
- Kontakt ze sztuką jako forma pobudzania wyobraźni i odkrywania własnej wrażliwości poprzez:
- spektakle teatralne, seanse filmowe
- odwiedzanie wystaw i muzeów
- prelekcje/warsztaty tematyczne
- Wszechstronny rozwój fizyczny poprzez:
- różne formy zajęć w ramach lekcji wychowania fizycznego
- propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia
- zachęcanie do czynnego uprawiana sportu
- Atrakcyjny program imprez kulturalnych w trakcie roku szkolnego:
- szkolne, międzyszkolne, ogólnopolskie i międzynarodowe konkursy wiedzowe i artystyczne
- wyjścia i warsztaty przedmiotowe, wycieczki turystyczno – krajoznawcze, Zielone Szkoły
- uroczystości i imprezy klasowe oraz ogólnoszkolne
- dni inne niż wszystkie
- działania w ramach wolontariatu
Do naszej szkoły rekrutacja trwa cały rok.
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń.
Warunkiem zapisania są wolne miejsca w poszczególnych oddziałach klasowych.
Rodzice zainteresowani zapisaniem Dziecka do szkoły, proszeni są o wcześniejszy mailowy lub telefoniczny kontakt z Dyrekcją szkoły, w celu umówienia spotkania.
Schemat Rekrutacji
Telefoniczne lub mailowe umówienie spotkania z Dyrekcją szkoły, w celu omówienia zasad funkcjonowania placówki, oferty edukacyjnej, potrzeb kształcenia, zaprezentowania placówki i jej bazy dydaktycznej, oczekiwań Dyrekcji i Rodziców, wymaganych dokumentów;
Zajęcia adaptacyjne dla Kandydata do szkoły – termin i czas pobytu w placówce ustalony z Rodzicami, w zależności od wieku Dziecka i jego możliwości psychospołecznych.
Przekazanie wniosków przez Nauczycieli z obserwacji Dziecka podczas zajęć adaptacyjnych. Spotkanie Rodziców z Dyrekcją szkoły w celu podpisania umowy o świadczenie nauki lub przekazanie informacji o braku możliwości przyjęcia do placówki
- Wymagane dokumenty przy przyjęciu do klasy pierwszej:
- zaświadczenie o spełnieniu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego
- odpis aktu urodzenia ( tylko do wglądu)
- wypełniony kwestionariusz kandydata do szkoły prowadzonej przez Społeczne Towarzystwo Szkolne
- inne dokumenty, mające znaczący wpływ na funkcjonowanie Dziecka
- Wymagane dokumenty przy przyjęciu do pozostałych klas:
- świadectwo ukończenia danej klasy w roku szkolnym, poprzedzającym przyjęcie do szkoły
- odpis aktu urodzenia ( tylko do wglądu)
- wypełniony kwestionariusz kandydata do szkoły prowadzonej przez Społeczne Towarzystwo Szkolne
- inne dokumenty, mające znaczący wpływ na funkcjonowanie dziecka.